دانلود آهنگ جدید ایرانی

  • ۰
  • ۰



آموزش اف ال استودیو

بر طبـق نتایج نتایج بررسی ها و تحقیقات اخیر پژوهشگران بلند خندیدن بصورت قهقهه سبب ضخیم شدن آسیب تارهای صوتی شده و همموسیقی ی ضروری جهت تولید صوت مطلوب را مخدوش می نماید .
زیرا زمان قهقهه از قوت عضلانی جهت تولید صوت مصرف بیش از میزان می شود که این عمل به قسمت های اصلی تولید صوت به مفهوم تارهای صوتی آسیب می رساند و فشار زیاد وارده به عضلات حنجره سبب پر خونی و تورم بافتهای مختلف حنجره می شود که در صورت مزمن شدن این التهابات ،عضلات حنجره به تدریج کارایی خود را از دست می دهند.
همچنین صدا سازی های پر فشار و نادرست که بدون نظارت استاد انجام پذیرد حرف در مکانهای شلوغ پر سر صدا، تقلید صوت دیگران ، سرفه های شدید، صاف کردن گلو بطور عادتی مکرر درزمان حرف کردن و بالاخره جیغ زدن و فریاد کشیدن به برای در کودکان از عبارت عادتهای نادرست صوتی می باشند که بتدریج سبب خواهند شد تغییراتی در حنجره ایجاد شده سبب ضخیم شدن تارهای صوتی نیز پیدایش ندول یا همان برامدگی های دانه مانند روی یک و یا هر دو تار صوتی می شود که پیامد بد آن تغییرات شدید در کیفیت صوت است .
از مشاغل خطر ساز برای تارهای صوتی میتوان مشاغلی از عبارت معلمی ،اپراتوری تلفن و مجریان پروگرام های رادیو و تلویزیون را به عنوان مشاغل پر تهدید جهت ظهور آسیب ایجاد ندول روی تارهای صوتی بر شمرد که توصیه می شود اشویِژگزینشه در معرض خطر باید از مصرف الکل استعمال دخانیات به شدت اجتناب کنند و درمحیط های شلوغ پر سر و صدا حرف نکنند از صاف کردن گلو به طور مکرر عادتی بپرهیزند .
همچنین این افراد می بایست با کم کردن سرعت گفتار و استفاده از مکث های بیشتر درحین سخن گفتن به تارهای صوتی خود استآسان بدهند و در حالت های هیجانی از فریاد کردن جیغ زدن اجتناب کنند .
استفاده کمتر از مواد غذایی محرک مانند ترشی ها ادویه ها نیز بلند کردن اشیا سنگین از عبارت موارد ی هستند که بایستی از طرف خوانندگان آواز مورد توجه مخصوص قرار گیرد این اشویِژگزینشه می بایست از زیاد شدن بیماری های ویِژگزینشه مثل سرماخوردگی، عفو نت دستگاه تنفسی مانند بینی، حلق حنجره پیشگیری و به موقع به بهبود آن کار کنند .

گاهی بهبود های دارویی می تواند از طریق خشک کردن غشای مخاطی تارهای صوتی، یا تولید رطوبت زیاد در این تارها، روی صدا تاثیر بگذارد. برخی داروها باعث گرفتگی صدا ب عفو نت های تخمیری می شوند.از این قبیل داروها می توان از داروهای ضد افسردگی، قرص های ضد بارداری، داروهای آلرژی آسم، داروهای ادرار آور، داروهای ضد فشارخون و داروهای ضد احتقانهای بینی نام برد که همگی می توانند باعث غلیظ ترشحات بدن گردند. در این حالت احتمالا بیمار در حین حرف کردن، مجبور به استفاده نامناسب و توأم با فشار از حنجره شود که در صورت دوباره تکرار قادر به ایجاد ضایعات ماندگار روی تارهای صوتی است

در فصل سرما بهتریـن اقدام برای سلامت ی حنجره، گرم نگه داشتن آن است.

از صدای بیش از اندازه کار نکشید. در زمان گرفتگی صدا از خواندن و حرف کردن بپرهیزید.

از حرف کردن و آوازخواندن در محیط های پر سر و صدا خودداری بکنید تا خیلی به حنجره شما فشار وارد نشود. حرف کردن های زیاد مدت و در دراز مدت می تواند زمینه ساز ایجاد آسیب های جدی در تارهای صوتی تغییر صدای فرد شود.

بین فواصل اجرا استآسان کنید.بخصوص اگر خیلی با حنجره خود کار کرده اید خواب تجویز مناسبی است جهت افرادی که تست ات سنگین دارند خواب اثر گذار ولی جهت افرادی که آزمایش کمی دارند خواب باعث افت بیشتر صوت آنها می شود. لذا در صورت آزمایش نداشتن خوبتر است چند ساعت قبل از اجرا بیدار ماند تا لااقل حنجره با حرف زدن کمی گرم شود.

قرار داشتن حنجره در معرض تحریک کننده های محیطی، علت شناخته شده در کارکرد بد صدااست.دود، خشکی، آلودگی ها ذرات آلرژی زا شاید باعث گرفتگی صدا، گلو صاف کردن های پی در پی خستگی صدا شوند.

غذاهای تند و ادویه دار بسیار زیاد کم مصرف بکنید ، زیرا اینگونه غذاها باعث حرکت اسید معده به مری گلو می شوند.

از مصرف مواد غذایی خلط آور مثل محصولات لبنی، بخصوص در ساعات قبل از خواندن پرهیز بکنید .

استفاده خیلی حبوبات، میوه جات و سبزی ها را در پروگرام غذایی خود منظور بکنید . این مواد غذایی علاوه بـر اینکه محتوی ویتامین C، A وE هستند همین طور غشای مخاطی گلو را پایدار نگه می دارند.

الکل غشای مخاطی گلو را تحریک به تارهای صوتی آسیب می رساند.

  • ۹۵/۰۳/۰۴
  • محمد جهانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی